Przetargi i wybory ofert
Dodatki mieszkaniowe
Odpady komunalne
Wydział Techniczno - Inwestycyjny
Dział Organizacyjno - Prawny
Dział Zarządzania Nieruchomościami
Dział Zarządzania Nieruchomościami / Pliki do pobrania
Warunki jakie musi spełniać Najemca:
1) brak zadłużenia z tytułu opłat związanych z najmem lokalu,
2)obowiązek pokrycia kosztów związanych z wykupem (koszty wyceny lokalu, koszty pozyskania dokumentów niezbędnych do dokonania sprzedaży lokalu),
3) przed dokonaniem wykupu musi zwrócić Miastu równowartość kwoty zgromadzonej przez Miasto na koncie funduszu remontowego wspólnoty mieszkaniowej, w której się znajduje lokal.
4) na pozyskanie, remont lub przebudowę lokalu w okresie 15 lat przed dniem planowanej sprzedaży nie udzielono finansowego wsparcia z Funduszu Dopłat Banku Gospodarstwa Krajowego zgodnie z zapisami ustawy z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali mieszkalnych na wynajem, mieszkań chronionych, noclegowni, schronisk dla bezdomnych, ogrzewalni i tymczasowych pomieszczeń (Dz.U. z 2020 r. poz. 508, z 2021 r. poz. 11, 223), które w przypadku zbycia lokalu podlegałoby obowiązkowi zwrotu (dodane Uchwałą RMP 588/2021 z 30.09.2021)
KOSZTY
Koszty wyceny – najemca wpłata do miasta kwoty wynagrodzenia rzeczoznawcy majątkowego, z którym Miasto posiada zawartą umowę. W przypadku rezygnacji z wykupu już po dokonaniu przedmiotowej wyceny, wpłata ta nie podlega zwrotowi.
Koszty pozyskania dokumentów niezbędnych do dokonania sprzedaży lokalu – najemca uiszcza kwotę niezbędną do pokrycia tych kosztów, co zostaje określone w protokole uzgodnień, stanowiącym podstawę do dokonania sprzedaży lokalu.
Kwota zgromadzona przez Miasto na koncie funduszu remontowego wspólnoty mieszkaniowej (w zakresie dotyczącym lokalu, o wykup którego najemca wnioskuje) - przed dokonaniem wykupu, najemca musi zwrócić Miastu (jako dotychczasowemu właścicielowi lokalu) kwoty ww. funduszu remontowego wskazanej w protokole uzgodnień (są to środki wyliczone dla lokalu wg. stanu na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego datę sporządzenia protokołu uzgodnień).
Protokół uzgodnień to dokument stanowiący podstawę do dokonania sprzedaży lokalu i jest ważny trzy miesiące od daty jego podpisania przez strony (najemcę i Miasto). Po tym terminie, w przypadku nie zawarcia aktu notarialnego, sprawę traktuje się jako rezygnację z wykupu.
BONIFIKATA
Prezydent Miasta upoważniony jest do udzielenia bonifikaty procentowej od ustalonej w wycenie ceny lokalu. Procent bonifikaty zależy od okresu najmu sprzedawanego lokalu,.
Uchwałą Rady Miasta Płocka Nr 769/XLV/2022 z 25.08.2022 roku wprowadzono następujące bonifikaty:
1) w przypadku najmu dłuższego niż 10 lat ale nie krótszego niż 20 lat - 15%,
2) w przypadku najmu dłuższego niż 20 lat ale nie krótszego niż 30 lat - 30%,
3) w przypadku najmu dłuższego niż 30 lat - 50%.
Bonifikaty te są pomniejszane o 10 %, jak nie zrzeknie się przysługującego mu roszczenia o zwrot zwaloryzowanej kaucji mieszkaniowej wpłaconej przed 12 listopada 1994 r.
Bonifikat, udziela się tylko przy sprzedaży pierwszego lokalu. W przypadku osób pozostających w związku małżeńskim albo osób, które w takim związku ze sobą pozostawały, bonifikata może być udzielona tylko przy sprzedaży pierwszego lokalu na rzecz któregokolwiek z małżonków albo byłych małżonków, niezależnie od tego czy osoby te pozostawały wówczas w związku małżeńskim.
Najemcom lokali, o których mowa w art.218 ust.1 ustawy o gospodarce nieruchomościami[1], jeżeli okres najmu sprzedawanego lokalu jest dłuższy niż 10 lat, Prezydent Miasta jest upoważniony do udzielenia bonifikaty od ustalonej ceny w wysokości 20%.
Natomiast, w przypadku osób, które wstąpiły w stosunek najmu na podstawie art.691 Kodeksu cywilnego[2], do okresów najmu, o których mowa powyżej, dolicza się okres najmu poprzednich najemców lokalu.
BONIFIKATA NIE PRZYSŁUGUJE
1) osobom, które posiadają tytuł prawny do innej nieruchomości lub udziału w nieruchomości położonej na terenie Gminy – Miasto Płock;
2) osobom, które w okresie 5 lat od złożenia wniosku o wykup lokalu komunalnego posiadały tytuł prawny do nieruchomości lub udziału w nieruchomości, jeśli wartość nieruchomości lub udziału w nieruchomości przewyższa wartość wykupowanego lokalu obliczoną zgodnie ze wskaźnikiem przeliczeniowym wartości odtworzeniowej 1 m² powierzchni użytkowej budynków mieszkalnych dla Województwa Mazowieckiego obowiązującym w dniu złożenia wniosku.
W Gminie-Miasto Płock funkcjonują zasady składania i tryb rozpatrywania wniosków o wykup komunalnych lokali:
1. wniosek należy złożyć na przyjętym formularzu do komórki organizacyjnej UMP za pośrednictwem Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej -TBS Sp. z o.o., ul. Henryka Sienkiewicza 13A, 09-402 Płock (dalej : MZGM);
2. wniosek podlega wstępnej weryfikacji przez MZGM, pod kątem podstaw do dalszego procedowania w sprawie, MZGM opracowuje dokumentację dotyczącą budynku i lokalu oraz dokumenty niezbędne do uzyskania zaświadczenia o samodzielności lokalu (m.in. charakterystykę lokalu, rzuty lokalu i pomieszczenia przynależnego);
3. pozytywnie zweryfikowany wniosek z dokumentami, MZGM daje do UMP ( np. zlecenie wyceny lokalu, ustalenie ceny sprzedaży, przygotowanie dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy sprzedaży, umówienie terminu aktu notarialnego).
Na każdym etapie postępowania, najemca/wnioskodawca zobowiązany jest udzielać Administratorowi informacji i składać żądane dokumenty, które są niezbędne do realizacji jego wniosku, w tym do ustalenia istotnych okoliczności związanych z nabyciem lokalu. Wniosek najemcy pozostawia się bez rozpoznania, w przypadku, gdy wnioskodawca w terminie 6 miesięcy od wyznaczonego terminu nie udzielił żądanych informacji, bądź nie przedłożył żądanych dokumentów.
W przypadku zamiany lokali nie sumuje się lat najmu obecnego i poprzedniego lokalu. Wniosek dotyczy konkretnego lokalu i tylko okres najmu tego lokalu jest brany pod uwagę.
Pobierz plik: Wykaz budynkow w ktorych prowadzona jest sprzedaz lokali mieszkalnych.pdf
Pobierz plik: Zalacznik nr 1 wniosek o wykup lokalu gminnego aktualny od 09.05.2024.pdf
Oświadczenie najemcy o adresie do korespondencji- dotyczy zasobu MZGM-TBS Sp. z o.o.
Pobierz plik: wzor oswiadczenia_o_adresie_do_korespondencji.pdf
Szybki kontakt
Miejski Zakład Gospodarki
Mieszkaniowej - TBS Sp. z o.o.
09-402 Płock, ul. Henryka Sienkiewicza 13A
Wydział Finansowo - Ekonomiczny / Dział Księgowości / Zespół ds. Rozliczeń Czynszowych - Wspólnoty Mieszkaniowe kontakt >
Wydział Finansowo - Ekonomiczny / Dział Księgowości / Zespół ds. Rozliczeń Czynszowych - Zasób Własny i Skarb Państwa kontakt >
Wydział Techniczno - Inwestycyjny kontakt >
Dział Organizacyjno-Prawny kontakt >
Dział Zarządzania Nieruchomościami kontakt >
Kancelaria kontakt >
Sekretariat Zarządu kontakt >
e-mail: sekretariat@mzgm-plock.pl
Godziny pracy:
poniedziałek-środa 7.30 - 15.30
czwartek 7.30 - 16.30
piątek 7.30 - 15.30